Duitse voetbalbond zoekt biersponsor

De heilige Duitse drie-eenheid van voetbal, bier en bratwurst is niet langer. Voor het eerst in 25 jaar is op reclameborden bij wedstrijden in het Duitse bekervoetbal en bij interlands van de Mannschaft geen bierreclame te zien. Het contract dat voetbalbond DFB had met Bitburger liep af, en voor het nieuwe seizoen is nog geen andere brouwerij bereid gevonden als DFB-biersponsor op te treden.

Bezoekers van reguliere duels in de Bundesliga hebben niks te vrezen. Alle clubs hebben een eigen biersponsor met bijbehorende reclameborden. In het beker- en interlandvoetbal is het echter de DFB die de reclames regelt. Gesprekken met Krombacher als mogelijke opvolger van Bitburger lopen al langer maar hebben nog geen concrete resultaten opgeleverd.

“We staan nog altijd met DFB in contact, maar de gesprekken zijn tot nu toe zonder resultaat”, zegt een woordvoerder van Krombacher in de Frankfurter Allgemeine Zeitung. Bitburger zou naar verluidt de DFB ongeveer 10 miljoen euro per jaar hebben betaald.

 

BUZZS